შეტყობინება გრავიტაციული სამყაროსგან

68 პულსარზე (მასიური ვარსკვლავისგან დარჩენილი ზემკვრივი, სწრაფად მბრუნავი, სტაბილურად პულსირებადი ნეიტრონული ვარსკვლავი) დაკვირვებით, რაც ძალიან დიდი რადიოტელესკოპების საშუალებით ხდებოდა, კონსორციუმმა – NANOGrav (ნანოჰერცული დიაპაზონის გრავიტაციული ტალღების ჩრდილოეთ ამერიკული ობსერვატორია), სამყაროს გრავიტაციული ფონი აღმოაჩინა, ამ პულსარებიდან მოსული სიგნალების დროში მცირე წანაცვლებების ზუსტად გაზომვის საფუძველზე. აღმოჩენილ წანაცველბათა კორელაცია სხვადასხვა პულსარებისთვის იმაზე მიუთითებს, რომ ეს, გრავიტაციული ტალღებით არის გამოწვეული. გრავიტაციული ტალღების ფონი, სავარუდოდ, ათასობით და მილიონობით ორმაგი ზემასიური შავი ხვრელებისგან წარმოიქმნა. ამის შესახებ, დამოუკიდებლად მომუშავე ევროპელი, აზიელი და ავსტრალიელი მეცნიერები იუწყებიან. სურათზე გამოსახულია ზემასიური შავი ხვრელების ორმაგი სისტემა და რამდენიმე პუსლარი, რომელთაგან მოსულ სიგნალებში მცირე წანაცვლებები იქნა აღმოჩენილი. გრავიტაციული ტალღების ზემოქმედება სივრცე დროზე, დეფორმირებული ბადის სახით არის წარმოდგენილი. ადრე, LIGO და Virgo-ს მიერ აღმჩენილი იქნა მაღალი სიხშირის გრავიტაციული ტალღები, რომლებიც ე.წ. ვარსკვლავური მასის ცალკეული შავი ხვრელების შერწყმის შედეგად იყო გამოსხივებული (სამყაროს გრავიტაციული ფონის აღმოჩენის პირველი ნიშნები).