კომეტა ISON-ი მზეს უახლოვდება

გუშინდელი ”ასწლეულის კომეტა”, დღეს უკვე ჩვეულებრივი კოსმოსური ობიექტია. თუმცა ეს, რა თქმა უნდა, მეცნიერების ინტერესს არ ანელებს, რომლებიც ISON-ის მზესთან მიახლოებას მოუთმენლად ელიან. ეს არის იშვიათი შესაძლებლობა მზის სისტემის თავდაპირველი ნიმუშის კვლევისა, რომლის ასაკი დაახლოებით 4 მილიარდი წელია.

მოსამზადებელი სამუშაოები მაშინვე დაიწყო, რაც ნასამ კოსმოსური აპარატი Deep Impact-ის დაკარგვის შესახებ გააკეთა განცხადება.

აღმოჩენისას კომეტა ISON-ი იმდენად ელვარე იყო, რომ ეგონათ მთვარესაც კი გადაფარავდა თავისი სიკაშკაშით. სინამდვილეში კი არც თუ ისეთი ელვარე აღმოჩნდა, როგორსაც ვარაუდობდნენ.

”აქამდე ჩვენ არასოდეს გვინახავს კომეტა, რომელიც ასე ახლოს უნდა მივიდეს მზესთან” – ამბობს კარლ ჰერგენროზერი არიზონას უნივერსიტეტიდან. ISON-ზე ჩასატარებელი დაკვირვებებისთვის მოსამზადებლად ასტრონომებს საკმაო დრო ჰქონდათ. პირველი დაკვირვებები 1 ოქტობრისთვის არის დაგეგმილი, როცა ის 10 მილიონი კილომეტრის მანძილზე ჩაუფრენს მარსს. ტელესკოპი HiRISE, რომელიც ნასას მარსის ორბიტალურ მზვერავზეა(MRO) დაყენებული(მარსის ორბიტალური მზვერავები), ”ჰაბლთან” ერთად, კომეტის მკაფიო ფოტოებს გადაიღებს. ევროპული ”მარს-ექსპრესიც” კომეტაზე დაკვირვებებით დაკავდება. ეს ყველაფერი ასევე ნასას მარსმავლებსაც ეხებათ – ”ცნობისმოყვარე” და Opportunity(”ხელსაყრელი შემთხვევა”).

სამწუხაროდ, ნასას კოსმოსური ზონდი Deep Impact-ი ამ ღირსშესანიშნავ ამბავს ვეღარ შეუერთდება. ის, კომეტა Tempel 1-ის კვლევით არის ცნობილი(2005). წინა თვეში ნასამ მასთან კონტაქტი დაკარგა და ახლახანს, მისიის დასრულების შესახებ ოფიციალურად გამოაცხადა(კომეტებზე მონადირენი).

1. ისე არ გამოჩნდება? თუ მაინცდამაინც ტელესკოპი უნდა