უცხოპლანეტელებს მათი საწარმოო ნარჩენებით მოძებნიან

ჰარვარდ-სმიტსონისეული ცენტრის ასტროფიზიკოსები გვთავაზობენ, რომ უცხო ცივილიზაციების ძებნა მოხდეს დაბინძურების კვლებით, რომლებსაც ისინი თავიანთი მოღვაწეობით ტოვებენ. ეს მიდგომა განსხვავებულია მეთოდისგან, რომლითაც პრიმიტიული სიცოცხლის ძებნა ხდება, ანუ ეკზოპლანეტების ატმოსფეროებში მეთანისა და წყლის კვლების აღმოჩენით(არამიწიერი სიცოცხლის ძებნა ძალიან ძნელი საქმეა).

მაღალგანვითარებული არსებების მოძებნას მეცნიერები წარმოებით დაბინძურებული ატმოსფეროების, კერძოდ – ქლორფტორნახშირწყალბადებით(ქფნ), კვლვით იმედოვნებენ. ”ჰაბლის” შემცვლელი ჯეიმს უების სახელობის ტელესკოპი, რომელსაც ორბიტზე უახლოეს მომავალში გაიტანენ, მკვლევართა აზრით, ქფნ-ს კვლების დანახვას შეძლებს, თუ ეკზოპლანეტებზე მათი კონცენტრაცია დედამიწისეულზე ათჯერ მეტი იქნება.

მაღალორგანიზებული ცივილიზაცია, ამერიკელი ასტროფიზიკოსების აზრით, თავის პლანეტაზე შექმნის პირობებს, რომლებიც დედამიწისეული სათბურის ეფექტის მსგავსია(1). ამავე დროს, გონიერი სიცოცხლე პლანეტის დაბინძურებას არ დაუშვებს, რითაც დაბინძურების კვლების ძებნა გართულდება.

მეცნიერებმა განსაკუთრებული ყურადღება თეთრ ჯუჯებთან მდებარე ეკზოპლანეტებზე გადაიტანეს(არამიწიერი სიცოცხლე თეთრ ჯუჯებთან უნდა ვეძებოთ). მათი აზრით, ასეთ ვარსკვლავებთან არამიწიერი სიცოცხლე შეიძლება არსებობდეს, თუმცა მის აღმოსაჩენად ”ჯეიმს უებზე” კიდევ უფრო ძლიერი ტელესკოპი იქნება საჭირო.