პლანეტათა წყვილი ორმაგ ვარსკვლავთან გედში

სისტემის სახელია კეპლერ-47 და დედამიწას 5 ათასი სინათლის წლითაა დაშორებული. ვარსკვლავთაგან ერთ-ერთი მზის ზომისაა, მეორე სამჯერ პატარაა, მასათა საერთო ცენტრის გარშემო 7,5 დღიანი პერიოდით ბრუნავენ. პლანეტები 49 და 303 დღე შესაბამისად. პირველი ციური სხეულის მასა დახლოებით 8, ხოლო მეორესი 20 დედამიწის მასას უტოლდება (ურანის მსგავსად).

მეცნიერები ამბობენ, რომ ახალი მონაცემები ვარსკვლავური სისტემების ფორმირების შესახებ არსებული შეხედულებების გადახედვას მოითხოვენ. არც თუ ისე დიდი ხსნის წინ ითვლებოდა, რომ გაზურმტვროვან დისკოებში მიმდინარე დინამიური ეფექტების ზემოქმედებით ორმაგ ვარსკვლავებთან პლანეტები ვერ უნდა ჩამოყალიბებულიყვნენ, ახლა კი აღმოჩნდა, რომ ასეთი სისტემები ძალიან რთულად შეიძლება იყონ მოწყობილნი(ტატუინი).

აღმოჩენა კეპლერის სახელობის ტელეკოპით მოხერხდა. ეს აპარატი, კოსმოსში 2009 წლის მარტს გაუშვეს, ეკზოპლანეტების ტრანზიტით აღმოსაჩენადაა შექმნილი. ის ვარსკვლავებს დიდი ხნის განმავლობაში უთვალთვალებს(მისი მხედველობის არეში სულ 250 ათასი ვარსკვლავია მოქცეული), რათა მათი ელვარების ცვლილებებზე შეაგროვოს მონაცემები. მიღებული მასალის ანალიზის მერე, მეცნიერები ”სიგნალებს” გამოყოფენ – სწრაფი ჩავარდნები ელვარებაში, რაც მათ წინ პლანეტის გავლითაა გამოწვეული(როგორ ეძებდნენ ეკზოპლანეტებს).

ამის მერე სიგნალი სახელს იღებს – ”კეპლერისთვის საინტერესო ობიექტი ”(KOI). შემდეგ სიგნალის ნამდვილად არსებობას დამოუკიდებელი დამკვირვებლები ამოწმებენ. ახლახანს ასეთი მეთოდით ერთბაშად 40 ეკზოპლანეტა იქნა აღმოჩენილი. კვლევის ობიექტები იყვნენ სისტემები Kepler-48-დან Kepler-60-ის ჩათვლით.