ასტრონომები პლანეტებს პოლარული ნათებით მოძებნიან

პოლარული ნათება დამახასიათებელია მაგნიტოსფეროს მქონე პლანეტებისთვის. ეს ნათება ჩნდება ატმოსფეროს ზედა ფენებში, მასზე დამუხტული ნაწილაკების შეჯახებების დროს. კვლევის ჩარჩოებში ასტროფიზიკოსებმა შეძლეს გამოეთვალათ თანამგზავრების ზემოქმედება პოლარულ ნათებაზე, პლანეტის და ვარსკვლავის ბრუნვის სიჩქარეები, დაშორება მნთობამდე და ვარსკვლავის ელვარება ულტრაიისფერ დიაპაზონში.

გათვლება აჩვენეს, რომ ხშირ შემთხვევაში ეკზოპლანეტები, რომლებიც კაშკაშა ვარსკვლავების გარშემო ბრუნავენ, უშვებენ საკმაოდ ძლიერ რადიოსიგნალს, ამ სიგნალის დაფიქსირება შესაძლებელია, 150 სინათლის წლის მანძილზე. რეგისტარაცია მოხდება რადიოტელესკოპებით, როგორიცაა, მაგალითად, ევროპული LOFAR-ი. ამავე დროს, ეკზოპლანეტები შეიძლება დიდი მანძილებით იყონ დაშორებულნი თავიანთი ვარსკვლავიდან, მანძილით, როგორიცაა მზესა და პლუტონს შორის.

LOFAR(დიდი ბრიტანეთი).

დღევანდელი დღისთვის ძებნის ყველაზე პოპულარული მეთოდია ე.წ. ტრანზიტული მეთოდი – პლანეტა, მოძრაობს რა ვარსკვლავსა და დამკვირვებელს შორის, ცოტათი აბნელებს მნათობს, რაც მისი სიკაშკაშის პერიოდულ ცვლილებას იწვევს. ასეთნაირად შესაძლებელია მხოლოდ ვარსკვლავთან საკმაოდ ახლოს მყოფი პლანეტების დაფიქსირება. ახალი მეთოდი კი საშუალებას იძლევა აღმოვაჩინოთ მნათობიდან შორს მდებარე პლანეტაებიც.

შეგახსენებთ, რომ 2011 წლის იანვარში, ასტრონომებმა ყველაზე პატარა ეკზოპლანეტა აღმოაჩინეს. ობიექტის დიამეტრი დედამიწის დიამეტრის 1,4-ს შეადგენდა. აღმოჩენა მოხერხდა ორბიტალური ტელესკოპი „კეპლერის“ საშუალებით, პალანეტას Kepler-10b დაარქვეს.