არესიბო – ყველაზე დიდი ტელესკოპი მსოფლიოში

ეს 305 მეტრიანი ტელესკოპი პუერტორიკოს ზეგანზე, ბუნებრივ ღრმულშია განთავსებული. ტელესკოპმა მუშაობა 1963 წელს დაიწყო.

ის ძალიან ბევრ ასტრონომულ კვლევაში გამოიყენეს, პულსარების ძებნისა და კვლევის ჩათვლით, იკვლევდნენ ატომარული და მოლეკულური გაზების განაწილებას ჩვენს გალაქტიკასა და სამყაროში. რადგან არესიბოს ტელესკოპი გადამცემიცაა, მისი საშუალებით მზის სისტემის პლანეტების რადიოლოკაციური დათვალიერება და სიგნალების გაგზავნაც ხდება გალაქტიკის იმ რეგიონებში, სადაც შესძლებელია არსებობდნენ არამიწიერი ცივილიზაციები. ტელესკოპის გამოყენება ნებისმიერს შეუძლია, თუ წარმოდგენილ კვლევის პროგრამას სპეციალური კომისია მოიწონებს.

რისი თქმა უნდოდათ ამით დედამიწელებს? ეს გზავნილი 1974 წელს გადაიცა სფერული ვარსკვლავთგროვა M13-ის მიმართულებით, ზუსტად მაშინ, როცა არესიბოს ტელესკოპი საზოგადოებისთვის ხელმისაწვდომი გახდა.

გზავნილი დაწერილია ბინარული კოდით, რაც ერთიანების და ნოლების გარკვეულ მიმდევრობას წარმოადგენს. გასაგებია, რომ ეს მცდელობა უფრო რიტუალს ჰგავს, რადგან რადიოსიგნალების ”გაპარვა” კოსმოსში მუდმივად ხდება, სატელევიზიო, რადიო და რადიოლოკაციის სადგურებიდან. თუ სიგნალს M13-ში მართლაც მიიღებს ვინმე, პასუხს(მანქანური ცივილიზაცია) 50 ათსი წელი უნდა ველოდოთ. ადამიანებმა ამ გზავნილით შემდეგი ინფორმაციის გადაცემა ჩაიფიქრეს – ციფრები ერთიდან ათმდე, შემდეგ წყალბადის და ნახშირბადის ატომების გამოსახულება, დნმ-ის მოლეკულა, ადამიანის გამოსახულება, მზის სისტემისა და ტელესკოპის სქემა. ამჟამად არამიწიერი ცივილიზაციების ძებნის რამდენიმე პროგრამა არსებობს, მათ შორისაა გამოთვლათა გადანაწილების პროგრამა, რომელში მონაწილეობაც ნებისმიერ კომპიუტერს შეუძლია(SETI).