გადატრიალება მზეზე

მალე მზის მაგნიტური პოლუსები ერთმანეთს ადგილებს გაუცვლიან. ეს მოვლენა მთელს მზის სისტემაში ტალღასავით გავრცელდება(NASA Science).  მზე, მაგნიტური ველის პოლარობას 11 წელიწადში ერთხელ იცვლის, მზიური ციკლის პიკზე. ნასას მიერ ჩატარებული დაკვირვებების მიხედვით, ეს მომენტი უკვე ახლოსაა. მგანიტური ველი სუსტდება, რათა ახალი პოლარულობით აღზდგეს.
 მზის მაგნიტური პოლუსების გადართვა, პირდაპირი გაგებით, მსხვილმასშტაბური მოვლენაა. მისი მაგნიტური ველი პლუტონის(ჯუჯა პლანტები) ორბიტას შორდება, საზღვრებამდე, სადაც ახლახანს „ვოიაჯერ-1“-მა მიაღწია.
განიხილავენ რა მეცნიერები მზის მაგნიტური ველის „გადატრიალებას“, მათ საუბარში ტერმინი „დენური ძალით“ ხშირად ფიგურირებს. ეს რთული ზედაპირია, გამდინარე მზის ეკვატორიდან, რომლის გასწვრივაც ელექტრონები მოძრაობენ, აჩქარებულნი ჩვენი მნათობის მბრუნავი მაგნიტური ველით. დენის სიმკვრივე მცირეა(ერთი ათმემილიარდედი ამპერი კვადრატულ მეტრზე), თუმცა ასეთი ძალით მილიარდობით კილომეტრებზე ვრცელდება.
მზის მაგნიტური პოლუსების გადართვამდე დენური ფენა სულ უფრო „ტალღური“ ხდება(რატომ არის მზის ქარი ასე ჩქარი?). დედამიწა, მოძრაობს რა მზის გარშემო, ამ „ტალღებში“ ყვინთავს, რომელთაც საკმაოდ ცუდი კოსმოსური ამინდი შეუძიათ შექმნან.  დენური ფენის ფორმა კოსმოსურ სხივებზეც ზემოქმედებს: უფრო ტალღური ზედაპირი საუკეთესო დამცავი ფარია(მაგნიტური ველი – პლანეტის ეფექტური დამცველი) და მაღალი ენერგიების ნაწილაკებს გადახრის, რომლებიც მზის სისტემის ფარგლებში შემოსვლას ცდილობენ.