რუსმა ასტრონომებმა ეკზოპლანეტის „მთვარე“ აღმოაჩინეს

პულკოვოს ობსერვატორიის ასტრონომებმა ეკზოპლანეტის თანამგზავრი აღმოაჩინეს(РИА Новости).

ნამუშევრის ჩარჩოებში მეცნიერები პლანეტა WASP-12b გამოიკვლიეს, რომელიც 2008 წლის აპრილში აღმოაჩინეს(იმ მომენტისთვის ის ყველაზე ცხელი და სწრაფი პლანეტა იყო. SWEEPS-10). ის დედამიწას 800 სინათლის წლითაა დაშორებული. დაკვირვებები ორი ტელესკოპის საშუალებით ხდებოდა, ესენია: ЗА-320М პულკოვოში და МТМ-500М ჩრდილოეთ კავკასიაში.

პულკოვო, რუსეთი.

კისლოვოდსკი, ჩრდილოეთი კავკასია, რუსეთი.

დაკვირვებებით მიღებულ მონაცემებზე დაყრდნობით, მეცნიერებმა შეძლეს WASP-12b-ს ელვარების პერიოდულობის დადგენა, ანუ რხევები პლანეტის ელვარებაში. ეს შეიძლება ორნაირად აიხსნას – ლაქებით პლანეტის ზედაპირზე ან თანამგზავრით, როგორიც მთვარეა დედამიწისთვის.

მკვლევარები მეორე ვირსიისკენ უფრო იხრებიან, რადგან ჩავარდნებს ელვარებაში რეგულარული ხასიათი აქვთ. მათი გამოთვლებით, აღმოჩენილი მთავრის დიამეტრი იუპიტერის 0,57 შეადგენს. შედარებისთვის, თვითონ WASP-12b-ს დიამეტრი იუპიტერის დიამეტრის 1,74 შეადგენს.

რუსმა ასტრონომებმა დაადგინეს, რომ „კეპლერის“ მიერ აღმოჩენილი ეკზოპლანეტა KOI-256b ნამდვილად პლანეტაა, მისი დიამეტრი იუპიტერის დიამეტრის 1,83 უტოლდება.

კოსმოსური კვლევების დირექტორმა ლევ ზელიონიმ განაცხადა, რომ რუსი ასტრონომები დამოუკიდებლად დაიწყებენ ეკზოპლანეტების ძებნას. ამისათვის ისინი ხსენებულ პულკოვოს ობსერვატორიას გამოიოყენებენ.