გადაუფრინეთ მარსს

ევროპის კოსმოსური სააგენტოს მკვლევარებმა და გერმანიის კომპიუტერული გრაფიკის სპეციალისტებმა ვიდეორგოლი შექმნეს, რომელიც მარსზე ფრენის დემონსტრირებას ახდენს. სამგანზომილებიანი ლანდშაფტი რეალურ მონაცემებზეა შექმნილი, რომლებიც მარსის ორბიტაზე მყოფმა ავტომატურმა სადგურმა „მარს-ექსპრესმა“ გადმოსცა და წითელი პლანეტის რელიეფს რეკორდული სიზუსტით იმეორებს(ESA).

რელიეფის სამგანზომილებიანი რუკის შესადგენად მეცნიერებმა მაღალი გარჩევადობის კამერით გადაღბული ფოტოები გამოიყენეს. ორბიტაზე მოძრაობისას, „მარს-ექსპრესი“ ერთი და იგივე მონაკვეთს სხვადასხვა წერტილებიდან იღებდა, რითაც სტერეოგამოსახულებებს აკეთებდა. ამაზე დაყრდნობით, თავის მხრივ, სიმაღლეების რუკა შედგა, რომელიც კომპიუტერული მოდელის საფუძვლად იქცა.

ეს ვიდეორგოლი ხსენებული აპარატის მარსზე მუშაობის ათი წლის თავს ეძღვნება. ის, დედამიწიდან 2003 წლის 3 ივლისს, კოსმოსდრომ ბაიკონურიდან გაუშვეს, რაკეტამატარებლის „Союз-ФГ“-ს საშუალებით, ამაჩქარებელი ბლოკით „ფრეგატი“. „მარს-ექსპრესი“ წითელი პლანეტის ორბიტაზე იმავე წლის 25 დეკემბერს გავიდა( მარსის ორბიტალური მზვერავები).