ჩვენი გალაქტიკის მაგნიტური ველი ”პლანკისგან”

როგორ გამოიყურება ჩვენი გალაქტიკის მაგნიტური ველი? ირმის ნახტომს რომ სუსტი მაგნიტური ველი ავსებს უკვე დიდი ხანია ცნობილია. მისი ზემოქმედებით მტვრის პატარა ნაწილაკები სივრცეში ერთნაირ ორიენტაციას ღებულობენ, რისი დანახვაც ფონური გამოსხივების გაბნევაზე დაკვირვებით არის შესაძლებელი. ამ ველის ყველაზე უფრო საუკეთესო რუკა, მაღალი გარჩევადობით, ორბიტალური ობსერვატორიის – ”პლანკი”, საშაულებით შეიქმნა.

სხვადასხვა თანამგზავრების მიერ გადაღებული რელიქტური(ფონური) გამოსხივება.

ეს რუკა 30 გრადუსის ზომის სივრცეს მოიცავს და ხელოვნური ფერებით არის შეღებილი. ვარსკვლავთშორისი მაგნიტური ველი გალაქტიკის დისკოს ცენტრთან უფრო ძლიერია, მას ბირთვის გარშემო მოძრავი დამუხტული გაზების ნაკადები წარმოქმნის. სავარაუდოდ, ზემოდან რომ დაგვეხედა, ირმის ნახტომის მაგნიტურ ველს სპირალის ფორმა ექნებოდა, რომელიც ცენტრიდან იწყებს ჩახვევას. ამ და სხვა მსგავს რუკებზე დაფიქსირებული ზოგიერთი დეტალის გაჩენის მიზეზები, ასევე მაგნიტური ველის ზეგავლენა გალაქტიკის ევოლუციაზე ისევ კვლევის საგნად რჩება(გალაქტიკური პეპლები ერთ მხარეს მიფრინავენ…; „პლანკმა“ გალაქტიკური მხუთავი გაზის რუქა შეადგინა; გველისმაგვარი ხვეულები ჩვენს გალაქტიკაში; რა არის ელექტრომაგნიტური ველი?)