რეკორდულად პატარა ეკზოპლანეტები

პლნეტები ვარსკვლავ KOI-961-ის გარშენმო ბრუნავენ. ეს წითელი ჯუჯა, დედამიწიდან 130 სინათლის წლის მანძილზე, გედის თანავარსკვლავედში იმყოფება. ახალი პლანეტების(სახელად KOI-961.01, KOI-961.02 и KOI-961.03) რადიუსები დედამიწის 0,78, 0,73 და 0,57 შეადგენენ. მესამე პლანეტა კი თითქმის მარსის ზომისაა.

მხატვრის თვალით დანახული პლანეტარული სისტემა KOI-961. ილუსტარციაя NASA/JPL-Caltech. სისტემა KOI-961-ის მცირე ზომები იმაზე მეტყველებენ, რომ მათ კლდოვანი სტრუქტურა აქვთ. თავიანთ მნათობთან პლანეტები ძალიან ახლო დისტანციაზე იმყოფებიან – პერიოდებით 0,5 დან 2 დედამიწისეული დღე. ვარსკვლავიდან მოქმედი მოქცევის ძალებით პალნეტები ალბათ სულ ერთი მხრით არიან მნათობისკენ შებრუნებული. მეცნიერები აღნიშნავენ, რომ კვლევის ჩარჩოებში მათ ”კეპლერის” სახელობის ორბიტალური ტელესკოპით მიღებული, მხოლოდ გახსნილი მონაცემების გამოყენება შეძლეს(KOI – Kepler Object of Interest – კეპლერით აღმოჩენილი საინტერესო ობიექტი). KOI-961-თან პლანეტების არსებობი ფაქტი დამოუკიდებელი კვლევით დამტკიცდა, კეკისა და პალომარის იბსერვატორიების საშუალებით.
 აღსანიშნავია, რომ წინა რეკორდი 2011 წლის დეკემბერში დაფიქსირდა. მაშინ სისტემა Kepler-20-ში დედამიწის ზომის ორი პლანეტა აღმოაჩინეს.