კოსმოსური სხივები და „ვოიაჯერ-1“

1977 წელს გარე პლანეტებისკენ შორეულ მოგზაურობაში გაგზავნილი, ტყუპი თანამგზავრებიდან ერთ-ერთი შემთხვევითობის წყალობით გაფრინდა იმ მიმართულებით, რომლითაც ჩვენი მზე შედარებით ახლოს მყოფი ვარსკვლავების მიმართ მოძრაობს.

35 წლის მერე, როგორც ჩანს, „ვოიაჯერ-1“ ჰელიოსფეროსა და ვარსკვლავთშორის სივრცის გამყოფ საზღვარს მიუახლოვდება. ჰელიოსფერო არის სივრცე, რომელშიც ყველაფერი მზის ქარისა და მაგნიტური ველების(1) ზეგავლენის ქვეშ იმყოფება. მაგრამ როგორ გავიგოთ, როდის გადაკვეთა თანამგზავრმა ეს საზღვარი და ვარსკვლავთშორის სივრცეში გავიდა? ერთ-ერთი ნიშანი მაღალი ენერგიების ნაწილაკთა რაოდენობის უეცარი ზრდა შეიძლება იყოს. ვარსკვლავთშორის სივრცეს მაღალი ენერგიების მქონე კოსმოსური სხივები განჭოლავენ, რომლის შემადგენელ ნაწილაკებს ახლოს მყოფი ზეახლები აჩქარებენ. ეს სხივები ჰელიოსფეროს მიერ ნაწილობრივ აირეკლებიან ან მუხრუჭდებიან მის შიგნით მოხვედრის დროს. გრაფიკზე, რომელიც 12 თვიან პერიოდს მოიცავს(2011 წლის სექტემბრიდან 2012 სექტემბრამდე) ჩანს, რომ უკანასკნელ თვეებში კოსმოსური ნაწილაკების რაოდენობა მკვეთრად გაიზარდა, რომლებსაც „ვოიაჯერ-1“ არეგისტრირებს. აპარატი ახლა მზეს 18 მილიარდი კილომეტრითაა დაშორებული(17 სინათლის საათი ან 122 ასტრონომული ერთეული). მალე ის იქცევა დედამიწიდან გაშვებულ პირველ კოსმოსურ ხომალდად, რომელიც ვარსკვლავების სამეფოში გავიდა.