ახლოს მდებარე გალაქტიკაში ზეახალი აფეთქდა

ზეახალი SN 2023ifx, იაპონელმა ასტრონომმა, კოიჩი იტაგაკიმ, სამი დღის წინ აღმოაჩინა. აფეთქება რეგისტრირებული იქნა ცვიკის სახელობის ტრანზიენტული ობიექტების აღმოსაჩენი რობოტიზებული სისტემითაც. SN 2023ifx, ფოტოგენურ სპირალურ გალაქტიკაში, სპირალურ М101-ში აინთო, რომლამდე მანძილი 21 მილიონი სინათლის წელია. ამის გამო, ეს ზეახლი, ჩვენთან ყველაზე ახლოს მდებარეა უკანასკნელი 5 წლის განმავლობაში აღნმოჩენილ ზეახალთა შორის, ასევე, მეორეა ყველაზე ახლოს ბოლო 10 წლის განმავლობაში და მეორევე M101-ში ბოლო 15 წლის განმავლობაში აღმოჩენილ ზეახლებს შორის (გალაქტიკათა ადგილობრივი ჯგუფი და დიდებული ანდრომედა). სასწრაფოდ ჩატარებული დამზერებით დადგინდა, რომ ეს არის II ტიპის ზეახალი – მასიური ვარსკვლავის კოლაფსი, რომელსაც თერმობურთვული საწვავი გაუთავდა. SN 2023ifx, სავარაუდოდ, კიდევ მეტად აკაშკაშდება და რამდენიმე თვე იქნება ტელესკოპებით დამზერადი. ასეთი ახალგაზრდა და ახლოს მდებარე II ტიპის ზეახალის შესწავლით, მეცნიერები მეტ ინფომაციას მიიღებენ მასიური ვარსკვლავების ევოლუციური პროცესებისა და მათი აფეთქების მიზეზების შესახებ (ზეახალი ვარსკვლავი; როგორ კვდებიან ვარსკვლავები).